Skip to content

شهریور 12, 1401

photo_2022-07-05_10-36-31-1

کتاب شرح زیارت جامعه کبیره به قلم آیت الله سید حسین آیت اللهی. جلد نخست آن به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم منتشر شده برگرفته از سخنرانی های آیت الله «سیدحسین آیت اللهی» امام جمعه فقید این شهرستان است که به کوشش «مهدی فصاحت» تنظیم و به زیور تبع آراسته شده است.

این کتاب در 350 صفحه و در شمارگان یک هزار نسخه به همت انتشارات «پیمان غدیر» و «شهید مصلی نژاد» جهرم منتشر شده است.

مکاشفه الهی، ماجرای کساء، خزان العلم، اصول کلی سیاست اهل بیت (ع)، تساوی در برابر قانون، تکلیف مردم، پیامبران هادیان خلق، تقوا در روایات، چیستی فکر، تکامل عقول، عرفان و معرفت، توحید در آفرینش، عارف واقعی، چیستی عرش، پرسش و پاسخ، اسمای حسنی، متکبر حقیقی و… بخشی از عناوین کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» را تشکیل می دهد.

کتاب حاضر اولین جلد مربوط به «شرح زیارت جامعه کبیره» بوده و در برگیرنده سه سال از سخنرانی های امام جمعه فقید جهرم است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «آیت الله «سیدحسین آیت اللهی» بیش از 40 سال در شهرستان جهرم به شرح و توضیح آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت (ع) پرداخت که اکنون نوارهای آن موجود است؛ از این رو به پیشنهاد و تشویق و حمایت حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم در امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه بر آن شدیم تا آثار آن بزرگمرد را منتشر سازیم تا همگان از آن بهره مند شوند.

مولف کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» طی سال های 1365 تا 1376 هجری شمسی و به مدت 12 سال در شب های ماه مبارک رمضان در حسینیه «کوی علی پهلوان» جهرم زیارت «جامعه کبیره» را شرح و تفسیر می فرمودند.»

همچنین در پیشگفتار این کتاب آمده است: «زیارت جامعه کبیره، از زیارت های بسیار معروف، پرمحتوا و حاوی بخش هایی از کمالات، فضایل و شئونات ائمه اطهار (ع) است که معرفت را بالا می برد و شناخت را نسبت به مقام آن بزرگواران می افزاید؛ این زیارت از جمله زیارت های مشهوری است که می توان با آن هر یک از ائمه اطهار (ع) یا همه آن بزرگواران را زیارت کرد و اختصاصی به زمان و شخص خاصی ندارد.

هیچ جای شک و تردیدی نمی ماند که این زیارت از وجود مبارک امام ابوالحسن علی بن محمد النقی الهادی (ع)، صادر شده و از بهترین زیارت های امامان معصوم (ع) است.»

دیگر کتاب ها:‌

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه جهرم می باشد.