Skip to content

مرداد 23, 1402

yek gharn jahad v ershad01

« نماز جمعه از بزرگترين عنايات حق تعالي بر جمهوري اسلامي ايران است .»
امام خميني (قدس سره)

اسلام به عنوان آخرين و کاملترين دين الهي، از هيچ چيز براي سعادت و کمالبشريت فروگذار نکرده است که از جمله آن، امور عبادي است، که موجب قرب انسان در پيشگاه خداي سبحان شده و در نهايت سعادت و خوشبختي دنيا و آخرت را در پي خواهد داشت.


نماز جمعه يکي از اين امور است که عاوه بر اهداف معنوي و اخروي، کارکرد دنيوي آن را نبايد از نظر دور داشت، که موجب عزت و وحدت مسلمين و يأس و نااميدي جبهه استکبار مي گردد.

سابقه اقامه نماز جمعه در شهرستان جهرم تا آنجا که تاريخ رواي تگر آن است به بيش از سيصد سال پيش برميگردد که عالمي پارسا از اهالي بحرين به نام شيخ احمد بن صالح درازي بحراني به آن اهتمام داشته است.

سالياني پس از درگذشت او حکام ستمگر از اقامه اين فريضه الهي جلوگيري کرده تا اين که به کلي تعطيل گشت. يکصد سال پيش مرجع مجاهد پاکباخته آیت الله العظمي آقاسيدعبدالحسين موسوي نجفي لاري، پس از تشريف فرمايي به جهرم، اين مهم را احياء نمود و به اقامه آن همت گماشت و جهرم را در اين راستا پرآوازه ساخت.

بهمن ماه يکهزار و سيصد و نود و هشت شمسي سال گشت يکصدمين سال برگزاري نماز جمعه در جهرم است که بدين مناسبت به شرح مختصري از زندگينامه ائمه محترم جمعه تا اين دوران پرداخته و از درگاه احديت متعال خواستاريم که درود و رحمت ويژه خود را بر روح پاک امامان جمعه فقيد جهرم افاضه فرمايد و به ما توفيق ادامه راه آن بزرگواران عنايت نمايد.

دیگر کتاب ها:‌

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه جهرم می باشد.