Skip to content

اردیبهشت 6, 1402

5555456787

از دیرباز دانشمندان بزرگ و علمای راستین اسلام در حفظ وحراست از مکتـب نـورانـی قـرآن گریــم و اهل بیت طاهريـن(ع) زحمات زیادی کشیده و تا پای جان کوشیده اند و آثـار فـاخـر ومانـدگاری را از خـود بـه یـادگار گذاشته اند.

از موضوعاتی که این عالمـان راستین را بر آن داشت تا با عزمی راسـخ بـه دفـاع از حق و حقیقت پرداخته و برگ زرین دیگری را در کارنامه درخشان خویش ثبت نماینـد، مسأله ايـمـان مظلـوم تاریخ حضرت ابوطالب (ع) می باشـد کـه بـه دلیـل كيـنـه، حسـادتو دشمنی نسبت به فرزند پرافتخـارش امـام امیر المؤمنين(ع)، مورد هـجـوم قـرار گرفتـه اسـت.

آقای بزرگی که هیچ گاه بـرای غیـر خـدا پیشـانی بـر خـاکنسایید و در دفاع از برادرزاده گرامی اش که او را بـه حـق پیامبـرخـدا می دانست، از هیچ کوششی فروگذار نکرد و در حمایت همه جانبه از او بـار سختی ها و رنج ها را بر دوش کشید؛ امـاهرگز خسته نشـد، سسـتی بـه خـود راه نداد و پیروز و سرافرازبه دیدار معبـود لايزال خویش شتافت تا در بهشت او مسکن و مأوی گزیند. یکی از آثار ماندگاری که در ایـن بـاره بـه رشـته تحریر درآمـده كـتـاب گرانسنگ «ایمــان ابی طالـب» بـه خـامـه فقيـه محقـق آیت الله العظمی حاج شيخ جعفر سبحانی (دامت برکاته) میباشد که به خوبی از عهـده ایـن مـهـم بـرآمـده اسـت. از این رو بر آن شـدم تـا بااجـازه كتبـى مؤلف معظـم ایـن اثـر ارزشمند را به فارسی برگردانم باشـد کـه بهره مندی از آن بـرای فارسی زبانان آسـان گـردد.

در پایـان ضمـن تشکر از لطـف و محبـت مرجـع عاليقـدر آیت الله العظمـى سـبحانی (دامت برکاته) و آرزوی سلامتی و دوام توفيقـات بـرای معظم لـه، ترجمـه ایـن اثـر ارزشمند را به روح پاک پدرم مرحـوم آقای فرج الـه فصاحـت کـه سـالیانی دراز را بـه تدریس قرآن كريــم و عرض ادب بـه سـاحـت اقـدس اهل بیت عصمـت و طهـارت سپری کرد و شب زنده داری و راز و نیـاز بـا معبـود،تلاوت قرآن و عشـق، ارادت و دلدادگی بـه سـروران معصومش را پیشـه خـود سـاخته بود، تقديـم مـی دارم.

پانزدهم رمضان المبارک ١٤٤٣ قمری

میلاد امام حسن مجتبی ﷺ – بنیاد پیمان غدیر جهرم

دیگر کتاب ها:‌

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه جهرم می باشد.