Skip to content

اردیبهشت 5, 1402

photo_2020-10-26_11-04-41

« أَيَّانَ مُرْسَاهَا»

چه کسی ابتدا این سوال شورانگیز را پرسید حیات بشریت را ثقل اکبر تعبیه نمود تا همگان بدانند در مسیری در حرکتند که پایانی بی پایان و ثابت نه ساکن دارد.

بی توجهی به این لنگر گاه حقیقی،سهل انگاری در نوع شکل پذیری حیات جاوید برای هر انسانی است.

هر چند اعتقاد و علم به مبدا حیات، تاثیر زیادی در تربیت و تعالی نو بشر دارد، اما آگاهی و شناخت صحیح و دقیق ازآن ساحل،که بالاخره کشتی نا آرام روح حقیقت جوی انسان درآن پهلو می گیرد،تاثیری بس شگرفت در تربیت او دارد و اگر واقعیت واقعی معاد در متن زندگی دنیوی انسان ها جلوه می کرد، فساد و کج روی و جنایت رخت برمی بست و زمینه سعادت دنیا و به خصوص حیات جاوید را فراهم ساخت.

یاد معاد دلیل راه رستگاری است و آن قدر بزرگ که به قول یکی از بزرگان، فهم و درک عمیق تاثیرات وافر آن واقعه سرنوشت ساز هنوز برای بشر کاملا کشف نشده و به عمق آن نرسیده است.

سلام و دورد بر روح بلند و ملکوتی فقیه عالیقدر و مفسر اندیشمند حضرت آیت الله حاج حسین شب زنده دار جهرمی (ره) که طی جلساتی چند در سلسله درس های تفسیر قرآن گنجینه ای بس پربار و آموزنده از این واقعه عظیم جهت تربیت نسل ها فراهم آورده اند،که متاب حاضر برگرفته از آن بوستان ارزشمند است. امید که دعای خیر حضرت استاد (ره) و شما بهره وران محترم مددکارمان را در این راه باشد.

دیگر کتاب ها:‌

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه جهرم می باشد.